30.1.2016 – Zamračená T478.1

Kolegové modeláři, pokud přemýšlíte o stavbě svého prvního modelu a nebo jen hledáte inspiraci pro své další počiny, je tato galerie určena právě pro Vás. Naleznete zde detailní fotografie dvou modelů lokomotiv řady T478.1. Počátky stavby prvního (neušpiněného) se datují někdy na jaro roku 2008. Druhý model začal vznikat o dva roky později. V té době se nám o továrním modelu ROCO mohlo nechat jenom zdát.
Pojezd lokomotivy je převzat z „hračkového“ modelu BR295. Tenkrát stál model 1000kč a byl vhodný k vyzískání částí pojezdu. Použil jsem však jenom podvozky, motor a kardany. Kola dvojkolí vzhledem k větším průměrům bylo nutné přelisovat na menší – vozová dvojkolí ROCO. Tyto odpovídají reálnému průměru 1000mm, jako u skutečné lokomotivy. Rám lokomotivy je vypilován z kuprexidové destičky, postranice jsou vyrobeny z ocelové pásoviny s vyříznutými závity na upevnění k rámu a desky plošného spoje. Základem pro kastli byl použit odlitek od p. Číže. Má svoje mouchy, ale zdál se mi tenkrát jako nejhezčí na trhu. Je doplněn leptanými díly od f. Eduard/Detail a mosaznými houkačkami. První model je stříkán autolaky, druhý již pistolí a modelářskými barvami. Druhý stroj měl být mírně opotřebovaný provozem s odlupujícím se lakem. Jako základ jsem model nastříkal narůžovělou barvou pro ztvárnění základové barvy, na kterou jsem se chtěl proškrabat skrze finální vrstvu. Jenže co čert nechtěl! Na finální lak byl použit odpovídající odstín barvy agama – červeň višňová, avšak tento odstín je již od výrobce špatně namíchán a barevně model vyšel hrůzostrašně. Byl jsem nucen tedy provést ještě jeden nástřik barvou, kterou jsem si odhadem míchal a také to nedopadlo podle představ (moc světlé a trošku „pomeranč“). Rozhodl jsem se tedy model ušpinit více. Jak to dopadlo se můžete přesvědčit v galerii. Patina modelu ještě není úplně hotová a vážně přemýšlím, že i po tolika letech odlitek vykoupu v ředidle a nástřik provedu znovu a lépe.
Dost řečí! Vrhněte se na fotogalerii neb ta Vám toho řekne více.

Čouda